Éjben fürdő szavak

Egyedül vagyunk mind a téli éjszakában, csak az alkotás világít odafönn magában

Előzmény: 
Az irodalom és a kávé olyan közel állnak egymáshoz és olyan elválaszthatatlanok, mint hajnalok hajnalán az emberi test és a pihe-puha ágy. A kávéházak mindig is fontos szerepet töltöttek be a kulturálódni vágyók életében. Nem csoda hát, ennek a kis Hollónak megakadt a szeme az arckönyvben elé kerülő programon. "Kávéházak éjszakája, május 18. 19:00-23:00" hirdette a közösségi oldal. Nosza átolvastam a lényeget és rögtön riasztottam az ismerősi pereputtyom azon felét, akiket vonzhat a koffeinmágnes. Kik voltak a szerencsések (vagy épp szerencsétlenek)? Emilly Palton, Carlow Cleaveland, Robin O''Wrightly, L. J. Wesley, Mike Menders (az írófajzatok). Laura és jómagam, Hollótoll erősítettük a bloggervonalat. Az utolsó áldozat a bátyám volt, aki, mint elrángatott kívülálló csöppent bele húga agymenésébe.  
Az esemény lényege egyszerű volt: különböző kávézók megannyi programmal várták az arra tévedőket Budapest szerte. 


Helyszín: 
A csapatmegbeszélés után eldöntöttük, hogy a Móricz Zsigmond körteret nevezzük ki csomópontnak. Miért? Mert három létesítmény is 15 percnyi távolságra volt. A Bookline, a Hadik és a Kelet. Ez utolsót tettük meg első uticélnak.  
Nagyon jónak ígérkezett a program, és elképesztően vártam a kultúrfröccsöt, de hát ember tervez... 


Az este: 
A délután folyamán szállingóztunk a közeli fenséges kínai gyorsétteremhez. Miután mindenki magához vette az estig kitartó energiát, a Kelet felé vettük az irányt. Mint mindig, az alsó szinten hangyamód nyüzsögtek az emberek, ezért az emeletre tettük a voksunkat. Ott lakberendezőnek képzelve magunkat a könyvespolc mellé rakodtunk 4 asztalt és nyolc széket, hogy azért mégiscsak egy tömbben legyünk és tudjunk normálisan társalogni. A bunkerünk eléggé sikeresnek bizonyult, mivel tökéletesen el lehetett diskurálni. Persze az est folyamán szállingóztak el közölünk a tagok, különböző kifogásokkal élve. Úgyis, mint ,,megy a vonatom” ,,holnap munka lesz” ,,fáradt vagyok”. Ki érti őket? Végül fél éjfél környékén az utolsó mohikánok között hagytam el a létesítményt, félájultan a kimerültségtől. 
Na de várjunk csak? Nem hagytam ki valami nagyon fontosat? Mondjuk magát a programot amiért mentünk? Nos... de. Nem tudom, hogy és miként lehetséges, de az egészről lemaradtunk. Lehet olyan suttyomban vezényelték le, hogy nem tűnt fel nekünk. A lényeg, hogy az, amire az egészet szerveztem, nem valósult meg. Bár a visszajelzés az volt, hogy mindenki jól érezte magát, végeredményben csak pont a lényeg maradt ki. Az utána levő napokon persze a facet ellepte mindenféle sikeres és fantasztikus estéről szóló beszámoló más kávéházakból.   
… Isten végez.  


Vélemény: 
Összességében jól éreztük magunkat, és valahol ez a lényeg. Ahogy egy jó barátom is mondta: ,,a találkozókra a társaság és nem a program miatt megyek el elsősorban”. Van benne valami.  
Bár lemaradtunk az első (és remélem nem utolsó) Kávéházak éjszakájáról, sikeresen megbeszéltünk mindenféle írós, molyos, könyves témát. És az általános csipkelődés sem maradt el.  
Tanulság: ne hagyja senki a hollót szervezni. (Érdekes lesz az egyetem, mert pont ezt fogom tanulni...) 

2 megjegyzés:

Kedves Hollótoll!

Köszi, hogy ismét beleírtál, igazán nagy élmény volt. :) És ha kinyitottam volna a pici számat, hogy fekhely után kérdezzek, és lett volna, aki befogad éjszakára, akkor tovább is maradtam volna. Épp csak ennyi kellett volna. (Ha az a sok volna ott nem lett volna...)

No mindegy, így alakult. Még egyszer, remek volt a társaság, és jól éreztem magam.


Üdv:
Carlow

Kedves Carlow!

Nagyon szívesen. Mivel tagja vagy a baráti társaságomnak és sokszor Te is ott vagy a programokon, ezért biztosra veheted, hogy ezután is szerves része leszel a bejegyzéseimnek. Muhaha

Nem szemrehányásként írtam, hogy elszállingóztak emberek. Nyilvánvaló, hogy tovább maradnotok nehézkes, drága vagy kivitelezhetetlen lett volna, és ezt teljesen megértem.

Örülök, hogy jól érezted magad, én is remekül szórakoztam és mint mindig, sokat nevettem veletek, rajtatok.

Üdvözlettel:
Hollótoll

Megjegyzés küldése

Köszöntlek éjféli Vándor!


A gondolataim sötét birodalmába tévedtél. De ne csüggedj, elveszni nem fogsz! Amíg szeretsz alkotni és olvasni, nagy baj nem lehet.
Jöjj közelebb, hadd meséljek szép és csúf dolgokról. Dalolok neked búról, regélek számtalan tintaszagú könyvről, bevezetlek fantáziám bugyraiba és megismertetlek pár érdekes emberrel.
Ha felkészültél, csak ragadj teát, rumot vagy kávét és helyezd magad kényelembe.

Blogadatok

Nyitás dátuma: 2018.03.02.
Blog témája: irodalom, kultúra, személyes, mindenféle
Bejegyzés gyakoriság: heti 1-2
Blogger: Hollótoll
Elérhetőség: hollotoll.18@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/Hollotoll2.0/


Visszatérő Vándorok

Eltévedtél?

Vándorszám